Deel 1: Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Kamiel en Coco - WaarBenJij.nu Deel 1: Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Kamiel en Coco - WaarBenJij.nu

Deel 1: Beijing

Door: kamiel

Blijf op de hoogte en volg Kamiel en Coco

15 Januari 2015 | China, Peking

Eindelijk weer op pad. Drie en een half jaar geleden, aan het einde van onze vorige reis speelden we al met de gedachte om nog eens zo een lange reis te maken. We hadden niet gedacht dat het zou lukken. Maar toch, nu typ ik weer een reisverslagje. Dit keer vanuit een trein die van Beijing naar Datong rijdt.
11 maanden geleden hebben we dan toch besloten om te gaan sparen en het gedeelte van azië te ontdekken dat we nog wilden zien.

Luud, Patrice, Paul sr. en Benoit waren op de dag van vertrek nog even langs gekomen om afscheid te nemen. Dat verliep stukken makkelijker (voor ons in ieder geval) dan de vorige keer. Sylvia en Ger hebben ons gebracht en uitgezwaaid bij de Douane in Dusseldorf. De reis verliep vrij vlot en de douane in zowel Moscow en Beijing deed niet moeilijk. Vanaf Beijing airport meteen aansluiting gevonden naar de metro. Het viel niet mee om ons hotel te vinden. We wisten letterlijk niets, behalve het adres, dus alles was even wennen en het reilen en zijlen moest nog even uitgevogeld worden. Gelukkig zijn Chinezen erg aardig en behulpzaam, na een half uur in de goede buurt te zijn vonden we dan toch eindelijk ons hotel. Ingecheckt, gegeten, gedouched en naar de verboden stad gegaan. Uiteraard weer helemaal verkeerd gelopen en te laat om nog een kaartje te kopen. De volgende dag naar de chinese muur gegaan. In de namiddag sporadisch op het laatste moment nog even naar de drum and belltowers gegaan. Net op tijd voor de show, waar ze de traditionele trommels even goed lieten horen. Perfecte dag, afgesloten met een Gouden Carolus van de buren. Doodmoe en tevreden naar bed gegaan. De volgende dag naar de verboden stad, ongelooflijk. Die keizers hadden het goed voor elkaar zullen we maar zeggen. Toen naar "temple of heaven park" gegaan. Lekker relaxed. Daarna de beroemde hutong bij nanluoguxiang daijie bezocht. Wat uiteindelijk een soort winter wonderland in een oude buurt van Beijing bleek te zijn. De jettlagg, de nieuwe indrukken en het vele lopen zorgde ervoor dat we op waren. Coco sliep om 19:00 als een roos. Kamiel ging nog even eten en heeft als resultaat zijn eerste "delhi belly" al te pakken. Vandaag woensdag 7 januari, vertrokken naar Datong, gezellig tussen de locals een goedkoop ticket. China wordt een avontuur, de cultuurverschillen zullen ongetwijfeld veel met zich mee brengen, het gaat zowieso een reis worden om niet te vergeten.

• 18 Januari 2015 - 13:51

Tiny Van Duurling :

ik vind het geweldig dat jullie dit weer klaar hebben gespeeld geniet er maar met vollen tuigen van maar ik vind het niet leuk dat jullie niemand voor de koffers nodig hadden haha ik had dat graag gedaan de groetjes uit maastricht van ons xxx

• 21 Januari 2015 - 17:38

Wilke:

Dag allebei,

noor heeft morgen proefwerk topografie en het gaat over Azie. en dus moesten we aan jullie denken. voor haar leuk om te begrijpen waar jullie nu zijn. we gaan jullie volgen op de kaart en wensen jullie de reis van jullie leven toe. Liefs. Bart, Wilke, Juul, Loek en Noor.XXX