Zuid afrika was super!!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kamiel en Coco - WaarBenJij.nu Zuid afrika was super!!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kamiel en Coco - WaarBenJij.nu

Zuid afrika was super!!!

Door: kamiel en coco

Blijf op de hoogte en volg Kamiel en Coco

19 Maart 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hey mensen,

Het is hier alweer onze laatste dag in Zuid-Afrika. we zijn kapot. Iedere dag zo ontzettend veel gedaan en gezien dat het bijna niet te omschrijven is. We zullen toch even ons best doen...

Bij aankomst zijn we opgehaald door Louis en Dion, twee afrikaners die ons gingen rondrijden. Ze hebben ons echt geweldig begeleid en wisten overal wel wat over te vertellen. Eerst vijf nachtjes in Swadini, Mpumalanga. Supermooie rotspartijen! Wanneer we wakker werden scheen een rode zon erop, supermooi. Bavianen liepen tussen de huisjes door, blauwaapjes en kudu's (grote herten met strepen). Daar een prachtige bruiloft bijgewoond van Roel en Wilma en heel gastvrij ontvangen door de familie van Wilma. Lekker gefeest en iedere dag weer vroeg op om safari's te doen, boottochten jeweetwel, wat een toerist in ZA doet. Daar Nijlpaarden, leeuwen, zebra's, impala, vogels in alle soorten en maten gezien en prachtige foto's gemaakt.

Na Swadini naar Swaziland gegaan. Midden in de bushbush. Eten met uitzicht op een meertje waar altijd Nijlpaarden in lagen. Af en toe kwamen de impala, olifanten, kudu's, neushoorns (met kleintjes!), etc. etc. even drinken. Daar ook weer safari's gedaan en heeel dichtbij olifanten gekomen. Jammer genoeg geen leeuw gezien daar. Maar 'snachts hoorde je ze wel! Heel dichtbij. Was wel even wennen!

Na Swaziland naar st. Lucia aan de kust. Fucking heet en benauwd! Maar mooi. Naar de zee geweest, niet verder dan mijn middel want er waren drie soorten haaien die zich wel eens lieten zien, waaronder de witte haai! We hebben daar erg mooie wandelingen gemaakt, helaas camera vergeten! :-( Maar goed, geloof me het is mooi. Overal waar je kijkt alsof je een plaatje van een brochure voor je hebt, maar dan levensecht.

Na st. Lucia naar Belfast, bij Mornee, een goede vriend van Roel (neef Coco) en Wilma. SUPER gastvrij, op een boerderij 2200 meter hoog in de bergen. Het lekkerste eten ooit gehad en voor een vrienden prijs. In totaal maar 100 euro voor twee nachten (2 personen!), een groot feest, all-you-can-eat en oneindige gastvrijheid. Kamiel heeft daar gister nog leren vliegvissen, lukte goed maar de vissen beten niet :-( Daar even weg van beesten, gevaarlijke spinnen en slangen. En de hitte! (koudste plek van ZA). Wel allemaal verbrand geraakt vanwege de hoogte :)

Vanmorgen zijn we weer vertrokken naar Pretoria. We zijn nu op de slaapplek waar de rest van de familie gaan slapen. Vanavond samen dineren, waarna we door Louis worden gebracht naar een slaapplek dichtbij het vliegveld. Dus, zoals je ziet is het super geweest en dat is het nu nog! We kijken nu uit op een veld met impala, gnoes en springbokjes. Jammer dat we hier weg gaan maar zijn ook erg benieuwd naar Thailand. Hopelijk kan ik daar wat uitrusten want zoals ik al zei ben ik kapot van alle indrukken hier en de drukke programma's. We willen hier zeker nog eens terugkomen en het is voor jullie echt een aanrader!

Foto's gaat hier niet maar zullen vast volgen in Bangkok. Sorry dat ik het zeg, maar ik mis jullie niet :p en dat bedoel ik goed, ik geniet er met volle teugen van en ik ga nu weer lekker door iets drinken en genieten van het leven hier! Veel liefs, en ik laat in Thailand weer wat weten! Grts Kamiel en Coco

• 20 Maart 2011 - 17:44

Oma Duysens:

Lieve Kamiel en Coco,
    Ik vind het geweldig voor jullie dat jullie dit kunnen meemaken en er zo van genieten. Ik wacht met spanning jullie nieuwe verhalen en foto's af.
    Oma