Hua Hin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kamiel en Coco - WaarBenJij.nu Hua Hin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kamiel en Coco - WaarBenJij.nu

Hua Hin

Door: kamiel en coco

Blijf op de hoogte en volg Kamiel en Coco

27 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Hey mensen,

Vrijdag vertrokken vanuit Cha'am naar Hua Hin. De Brommer inleveren bracht trouwens geen enkel probleem met zich mee. Ze keken even hoeveel benzine erin zat en verder was het goed. Die brommer was een erg goed idee, hebben we heel wat aan gehad en bespaard ons heel wat lopen en taxi ritjes. We wilden met de trein naar Hua Hin. Taxi gepakt naar het treinstation. Treinkaartjes gekocht voor 12 baht... (25 eurocent?) Maar trein had erg veel vertraging en zag er niet erg vertrouwelijk uit. Dus toch maar een taxi gepakt voor 350 baht.

Eenmaal in Hua Hin vrij snel (dankzei lonely planet) een leuk hotel geboekt. Aanvankelijk voor een nacht. Inmiddels hebben we al twee dagen verlengd. Hier weer een brommertje gehuurd voor 5 euro per dag. Die is inmiddels alweer zonder probleem terug gebracht.

Gister gaan touren met de brommer. Op zoek naar een markt, die we niet hebben gevonden. Toen maar doorgereden op zoek naar een verlaten strand. Ook niet gelukt. Elk strand hier zit vol met verkopers, paardenritjes, ligstoelen, terrasjes noem maar op. We zagen wel verderop een berg met tempels erop. Daar naartoe gereden en een beetje rondgekeken. Was wel leuk maar na Bangkok niet erg speciaal. Er liepen erg veel apen rond. Kamiel kocht een ijsje en zei: "Kom, laten we eens wat verder gaan rondlopen." ongeveer 20m. verder was zijn ijsje alweer afgepakt door een brutale aap. "Ik was ZO boos op dat beest! Maar ja, wat doe je eraan... Het zijn net straatschoffies, ze zijn met veel meer :D" Daarna terug gereden naar Hua Hin. Langs de weg zei Coco, hey daar is nog een tempel! Kom kijken! Dus wij kijken. Kamiel bleef liever bij de brommer en zei ga jij maar, ik wacht hier wel. Er was helemaal niemand bij de tempel... Na 2 minuten hoorde ik, (Kamiel) allemaal geblaf uit de richting van Coco komen. Ik rende er op af en zag Coco, helemaal bang weglopen van een drietal honden die met ontblote tanden achter haar aanliepen. Toen ik kwam aanzetten ging de grootste hond op mij over. Dus wij heel rustig naar achter, op de brommer en weer weggereden. Dus, gister ging het niet zo goed tussen die dieren van Thailand en ons.
Oja, en eerder toen we nog op zoek waren naar een strand ging er een supergrote dikke slang van zeker 2m. kronkelend voor onze brommer langs. Coco schreeuwen en Kamiel vond het natuurlijk weer supervet :D

Hierna zijn we maar naar het strand gegaan. Daar een "Bacadi beeza li" gehad (Bacardi Breezer Lime). De menukaarten zijn hier soms zo grappig: Frend Fired (Frensh Fries), Penacerada (Pina Colada), I-Cream (Ice cream), oja en gisteravond het plaatsje Chumphon (van daaruit willen we naar Ko Pangan) stond aangegeven als Chomporn. Erg grappig hoe ze dingen hier uitspreken en het dan ook letterlijk zo opschrijven. Na het strand is Kamiel voor zijn eerste Thaise massage gegaan. Daar werden al mijn botten gekraakt, inclusief tenen en vingers. Ze maken er wel werk van moet ik zeggen die vrouwen. Ze gaan helemaal op je staan enzo, maken gebruik van technieken die ik nog nooit had gezien. Maar het was wel gezellig, veel kletsen over de reis en dingen vergelijken met Nederland en Thailand. Wel voor herhaling vatbaar.
Gister naar een soort discotheek bar gegaan. Superduur!!! Heineken kostte gewoon 4 euro! De cocktails waren nog goedkoper! Leuke liveband die bekende nummers coverde, met een beter accent deze keer. Opeens begon het hoor: Meisjes met afgeknipte spijkerbroeken zo kort als een ballenpitser die op de bar gingen dansen. Hier komen ook echt alleen maar 40+ mannen trouwens die allemaal, stuk voor stuk, met een thais jong meisje aan de arm lopen. Deed me een beetje denken aan een mislukte Hugh Heffner mansion scene ofzo met alleen maar snollige Thaise meisjes. We hadden het daar dus ook al snel gehad. Morgen willen we proberen om naar Pretchuap Khri Khan te gaan, schijnbaar een rustig plaatsje met unieke bouwstijlen en kleuren etc. Maar taxi chauffeurs doen er een beetje moeilijk over.. Misschien toch maar met de trein? We zullen zien.

Meer zal volgen en foto's... tsja wanneer het lukt komen ze wel:P
Groeten daar!!! xxxxxxx Kamiel en Coco

• 28 Maart 2011 - 07:45

Annie Jamin:

Hallo kinders,
    dit zijn weer een paar ervaringen erbij voor jullie. Kamiel een ijsje door een aap laten pikken is niet zo erg, als je, je kaas maar niet van je brood laat eten.
    Je kunt natuurlijk ook tante Nannie nadoen dan slaat ook alles en iedereen op de vlucht.
    Ben erg nieuwsgierig nar de foto's.
    groetjes Annie

• 28 Maart 2011 - 19:02

Ellen Sassen (TASM):

Hey Coco (en Kamiel natuurlijk), wat leuk om te lezen dat het jullie zo goed gaat! Geniet ervan... Toi-toi-toi, Elle-belle (niet doen is veel te duur!!!)

• 01 April 2011 - 10:48

Roel Jansen:

Blij om te horen dat die apen overal zo rottig brutaal zijn. Dacht al dat het aan mij lag. Amuseer jullie!!!