Ko Pangan, Phuket en ko Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kamiel en Coco - WaarBenJij.nu Ko Pangan, Phuket en ko Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kamiel en Coco - WaarBenJij.nu

Ko Pangan, Phuket en ko Phi Phi

Door: kamiel en coco

Blijf op de hoogte en volg Kamiel en Coco

01 Mei 2011 | Thailand, Bangkok

Hey allemaal,

Erg leuk al die reacties via facebook en waarbenjij.nu! Dank jullie wel.

Na Ko Chang zijn we samen met Cathelijn naar ko Pangan gegaan om natuurlijk de full moon party bij te wonen. We kwamen aan in Bangkok en we wisten dat het Songkran was. Nou we hebben het geweten. We gingen natuurlijk weer slapen op de Khao San Road. Eenmaal daar werden we van alle kanten bespoten met water. Emmers ijswater werden genadeloos over ons heen gegoten. Alles was nat geworden. Kamiel had zijn tas in een grote zak gedaan maar Coco niet. Gelukkig werd haar rugzak gespaard. Eenmaal een slapplek gevonden, moesten we op zoek naar een ticket naar Ko Pangan. Dat was geen pretje, de stad was tjokvol mensen en zeker de helft daarvan droeg een waterpistool. Alles was zo ontzettend nat. Maar het was gelukt, de volgende dag zouden we vertrekken naar ko Pangan. We hadden via internet alvast een bungalow geboekt om de enorme drukte voor te zijn. We wilden dichtbij het strand, maar ook weg van de drukte slapen. Nou, dat is gelukt.

De taxi dropte ons af op een heel erg slechte weg die steil naar boven liep. "No go further, load velly bed" zei de taxi chauffeur. Nou oke dachten we, zal wel niet ver zijn. Na 200m. ging Coco met backpack en al op haar gezicht, enorme schaafwond op haar onderbeen. Op dat moment hadden we nog steeds geen bordje gezien waarop de richting van ons bungalowtje werd aangegeven. Kamiel werd hier behoorlijk geirriteerd van en we stapten flink door op zoek naar onze accomodatie. Eindelijk aangekomen, ingecheckt en schaafwond meteen ontsmet. Met pure alcohol en een beetje water,niet fijn kan ik je zeggen.

De bungalow was ok, het duursete ooit waar we hebben geslapen hier in Thailand maar we waren er. Meteen merkten we hoe duur ko Pangan was, alles 2x zo duur en in de supermarkten hadden ze overal 20 baht(50 cent) bijgeteld. Omdat we voor 6 nachten hadden gereserveerd, moesten we wel blijven. Veel gesnorkeld, gerelaxt en gegeten. Iedere avond naar het strand waar van alles te doen was. Vooral met vuur werden mensen gelokt naar barretjes, er werd zelfs een groot springtouw gedrenkt in benzine in de fik gestoken en dan mocht iedereen eens proberen. Vandaar zoveel mensen overdag in het stadje met verband op hun lichaam... Kamiel wilde het graag doen in eerste instantie maar er verbanden zich toch iets te veel mensen dan hem lief was.

Eindelijk was het zo ver, de dag van de full moon party! We hadden er zoveel over gehoord dat we er ook veel van verwachtten. Helaas was het zoals iedere avond op ko Pangan, maar dan 10x zo erg. Tegen 2u. lag de hele zijkant van het strand bezaaid met te dronken mensen die gewoon K.O lagen te slapen of te overgeven of een combinatie daarvan.
Het was wel leuk dat we met Desmond Dionne en Cathelijn hadden afgesproken om samen te gaan. Cathelijn sliep ergens anders op het eiland en Desmond en Dionne waren naar Chiang Mai gegaan. Cathelijn was al na een uurtje foetsie, die had het te druk met andere vrienden die ze daar had leren kennen:D. Met Desmond en Dionne hebben we lekker gefeest... tot het uiteindelijk te erg werd qua dronken meisjes. We zijn op een gegeven moment de rust gaan opzoeken, maar dat lukte niet echt. Zaten we relaxt op een rots, waren er twee die het nodig vonden om een nummertje te maken in de zee. (Terwijl het strand VOL staat met mensen). Maar goed. Een wensbalon in de lucht gelaten en gegaan.

Na de fullmoon party zijn we op bezoek gegaan bij Desmond en Dionne op Hat Salad, ook op ko Pangan. Heerlijk ritje van drie kwartier met de brommer. Daar hebben we lekker in de zee gezwommen en verhalen uitgewisseld tijdens een heerlijk diner waarbij we alle vier voor dezelfde "seafood hotplate" zijn gegaan. Superlekker!

De dag erna wilden we nog wat meer van ko Pangan zien, dus zijn we naar het rustige Hat Yuan gegaan. Hier hebben we vijf dagen heerlijk kunnen relaxen. Kamiel de Thaien helpen met krabben vangen en Coco lekker genieten op een terrasje of op de veranda met een boek en een lekker fruitsapje. Iedere avond film gekeken in een bar waar ze op een groot scherm iedere avond twee verschillende films draaiden.

Na Hat Yuan hebben we de boot gepakt naar Surat Thani. Daar hebben we even overnacht en de lange reis naar Phuket in tweeen gehakt. Zoals gezegd de volgende dag naar Phuket. Vreselijk. Druk, veel hoeren, ladyboys en arrogante toeristen die overal veel te veel voor betalen (met alsresultaat dat het eiland ontzettend duur is geworden).

Na twee nachten alweer vertrokken naar ko PhiPhi. En wat is het hier HEERLIJK! We zitten hier op een rustig strand, uitzicht op ko Phi Phi Leh (THE beach) in het Viking Resort. Een veel te dure eenvoudige bungalow, prachtig strand 50m. van het huisje af en heel vriendelijk personeel. We zijn hier nu al drie dagen en het bevalt ons prima. De eerste nacht zat Kamiel 'savonds in de hangmat voor ons bungalowtje, tot er een slang bovenop hem viel. Echt een akelig moment, wachten tot een slang van je afkruipt. Daarna meteen naar het personeel gegaan om een uitgebreide beschrijving te geven van wat er was gebeurd en om te vragen of die slang giftig was of niet. Het bleek van wel! Eergister lag er net zo een, door midden gehakt, op het pad. Waaruit blijkt dat deze soort slang niet echt geliefd is onder de plaatselijke bevolking.

Gisteren zijn we op een boattrip gegaan. ECHT heeelemaal geweldig. Coco (die nogal zee-schuw is:P) is zelfs mee het diepe water ingesprongen vanaf de boot om mee te gaan snorkelen. De bestuurder van de boot gooide brood in het water waar echt superveel vissen op af kwamen. Het water was echt kraakhelder, heel veel verschillende soorten vissen en koraal.

Na het snorkelen zijn we naar Maya beach gegaan (THE beach). Zoals verwacht, ontzettend druk. Maar, het was wel degelijk het strand waar de film is opgenomen. Erg leuk om daar eens zelf te zijn geweest.

Na Maya beach weer verder op de boot, nog meer gesnorkeld en gezwommen. Het beste boottochtje tot nu toe!

Vandaag alleen even boodschapjes gedaan zodat we niet alles hier in het restaurant moeten kopen (alles is 20baht duurder) en genoten van het mooie strand. Nog maar een dag hier, dan door naar ko Lanta! Dus
morgen extra genieten. Ook moeten we eens gaan uitzoeken hoe we naar Laos gaan, we willen via Laos in het noorden van Thailand komen, zodat we ons visum weer automatisch kunnen verlengen en ook nog eens een ander land zien. Cambodia zit er helaas niet in voor ons, Thailand heeft namelijk oorlog met Cambodia op dit moment. Maar daar merken we niks van, het speeld zich nl. alleen af aan de grens tussen Cambodia en Thailand.

ZO! He, he, eindelijk zijn jullie even bijgepraat. Meer zal waarschijnlijk volgen vanuit ko Lanta. Jullie worden allemaal toch wel gemist, maar we hebben het hier te goed om uberhaupt te veel na te denken over terugkomen! Geniet van de hete lente die jullie daar hebben, tegen de tijd dat we terugkomen zal het wel veel regenen :)

Groetjes, Kamiel en Coco xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 01 Mei 2011 - 13:28

Debid:

Klinkt chill hoor, maybe nog wat foto's uploaden? Oh kamiel als je terugkomt zijn alle afleveringen van het 1e seizoen van Game of Thrones al uit dus heb je miss nog iets om alvast op te verheugen :p.

• 03 Mei 2011 - 20:34

Wilke:

Coco en Kamieltje, Jullie hebben het goed, hou dat maar lekker zo. Hier zijn we druk in de weer voor het trouwfeest van Sylvia en Ger. Een wereld die heel ver van jullie af staat op dit moment. Maar ook leuk!! We denken aan jullie die dag.Tot snel x

• 04 Mei 2011 - 17:05

Annie Jamin:

Hallo Coco en Kamiel,
    als ik dat zo lees benijd ik jullie. Zou zoiets ook best willen doen. Uiteraard reserveren we ook wat zon voor als jullie terug zijn, ik wil de verjaardag van Coco in de tuin kunnen vieren en dan al jullie verhalen horen. Helaas kan ik jullie foto,s niet bekijken omdat ik geen hyves account heb, maar dat haal ik wel in als jullie weer bij ons zijn.
    Lieve kinderen geniet en wees ook voorzichtig! dikke kus van Annie

• 05 Mei 2011 - 12:43

Cathelij:

super grappig om te lezen wat jullie allemaal nog gedaan hebben! heb jullie na de fullmoon ook niet meer gezien! overigens vond ik het daar te druk, dus ik heb het niet laat gemaakt...zeker niet toen ik iedereen kwijt was..sorry nog dat ik daardoor ook niet meer terug ben gekomen (kon jullie dus ook niet meer vinden) maar wilde ook graag bij de jongens zijn waar ik de eerste week mee op ben getrokken...
    Geniet van jullie reis en elkaar! xxx Cath