Ko Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kamiel en Coco - WaarBenJij.nu Ko Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kamiel en Coco - WaarBenJij.nu

Ko Chang

Door: kamiel en coco

Blijf op de hoogte en volg Kamiel en Coco

11 April 2011 | Thailand, Bangkok

Hey hey,

We zijn de dag na het vorige reisverslag samen met Cathelijn vertrokken naar Bangkok. Daar een nachtje gebleven, flink gefeest en de volgende ochtend vroeg weer naar Ko Chang. Een eiland ten hoogte van Bangkok, verder naar het oosten, tegen de grens van Laos. Daar zitten we nu al 4 dagen. Het is hier heerlijk. Ondanks wisselvallig weer, meer dan genoeg zon en warmte. Coco en ik weer een brommertje gehuurd voor drie dagen tegen een goede prijs. Cathelijn ook. Het touren over het eiland is erg leuk. Er loopt een vrij goede weg helemaal langs de zee, met heel veel bochten, stijle hellingen op en af wat het rijden erg leuk maakt. Iedereen rijdt hier gelukkig lekker rustig! Anders dan in de drukke stadjes. We doen hier eigenlijk niets anders dan naar het strand gaan en relaxen. Jammer genoeg geen flinke feesten, alleen maar barretjes waar mensen zo zat worden dat het genant is. We slapen in bungalows op palen, superleuk, met een eigen badkamer en een leuk balkon. Hier lekker kaarten en eergister mijn literfles Duvel eindelijk opgedronken. (ik, Kamiel, had gewacht op het perfecte moment) Cathelijn is erg aardig en overal wel voor in. Zij gaat ook met ons naar Ko Pangan, alleen slaapt zij ergens anders. Vandaag zijn we gaan touren rond het eiland. Flink stuk gereden. Op de terugweg begon het rondom onze slaapplek flink te regenen. Gelukkig werden wij niet nat, maar toen we in de buurt van ons stadje kwamen was alles kletsnat. Heel erg rustig gaan rijden vanwege het gladde wegdek. Op een gegeven moment werd de weg ontzettend stijl naar beneden. Hier zijn we afgestapt en met de brommer aan de hand heel rustig gaan lopen. Anderen waren eigenwijs en gingen allemaal onderuit. Heel erg eng om mee te maken. Veel mensen met schaafwonden en geschaafde brommers. Iemand achter ons ging onderuit, brommer bleef maar glijden onze kant op. We zijn opzij gegaan van de weg af, waarop de brommer net voor ons tot stilstand kwam. Zo snel en voorzichtig mogelijk naar huis gegaan. We hebben geluk gehad, gelukkig niks gebeurd. Morgen willen we gaan kanoen naar allemaal eilandjes hier rondom het eiland. De meesten zijn verlaten, met strandjes... Echt a la expeditie robinson. De zee is ook erg rustig hier en geen gevaarlijke stromingen (hebben we gehoord althans) dus dat is hier goed te doen. Net hebben we ons hotel in Ko Pangan geboekt, bij het strand waar DE fullmoon party gehouden wordt. Redelijk duur, maar we hebben in ieder geval een kamer om te pitten. Dichtbij maar toch weg van waar het allemaal gebeurd. Handig als je even rust nodig hebt. We zijn erg benieuwd hoe de komende week ons gaat bevallen, maar kan haast niet misgaan volgens de verhalen. We moeten tijdens de fullmoon party helaas wel extra opletten met criminaliteit en alles wat dat met zich meebrengt. De fullmoonparty is een erg groot evenement, en dat brengt natuurlijk ook zoals bij ieder groot evenement rottigheid met zich mee. Maar goed, no worries, we zijn erop voorbereid! Carnaval in Maastricht is ook erg, en die overleven we ook altijd. Oppassen, dan komt het helemaal goed. We laten binnenkort weer van ons weten! Sawadi Kaaaaah!!! -Kamiel en Coco

• 11 April 2011 - 11:33

Wilma:

Hoi Mnr en Mw Indiana Jones!
    Goh lijkt me ook eng zeg om een brommertje door de regen (ik vind fietsen in de regen al eng..!). Goed dat jullie zo verstandig waren om af te stappen! Vandaag genieten we hier in kikkerlandje ook lekker van de zon, 21 graden. Maar ja, morgen weer 12 graden, dus eh ja...
    Geniet lekker van de fullmoon party. Maak jullie geen druk, ze waarschuwen ook altijd voor criminaliteit in Zuid Afrika en dat is toch ook reuze meegevallen. Roel en ik gaan zaterdagavond bij Luud en Patrice eten, dus dan zullen we weer helemaal bijgepraat worden over jullie avontuur. Jullie worden wel gemist hoor!!
    Kano ze!

• 11 April 2011 - 14:47

Wouter:

Hey,

Klinkt allemaal super daar. EO jongeren met de EO jongeren scooters op pad OP PAD!!!!. Zeg kamiel heb je al een TONIC TONIC gedronken daar. Geniet van de full moonparty. Klinkt vet. En ja criminaliteit. Op pinkpop jatten ze ook vanalles uit je tent dus waar gebeurt het niet.

grrrr Wouter WOUTER. Ik wil ZEBRA"S ZIEN!!!! Missen jullie haar ook al zo.

• 11 April 2011 - 17:50

Daan:

Hey Kamiel en Coco,

Leuk om te lezen. Ko Chang vonden wij ook een fantastisch eiland! Ben benieuwd of de befaamde full moon party jullie bevalt. Geniet ervan!

Gr

• 17 April 2011 - 20:31

Sylvia:

Hoi miel en coco,

Ik wil best iets schrijven voor jullie, maar ons leven is op dit moment lang niet zo spannend als jullie onderneming.
    Het gaat hier zijn gangetje, we zijn druk met de tuin, met de voorbereiding van ons feestje. Alle puntjes worden momenteel op de i gezet. Ik verheug me erop en tegelijkertijd vind ik het steeds jammerder dat jullie er niet bij zullen zijn en Bart ook niet. Woensdag as hebben wij het afscheidsfeestje van Bart. Hij vertrekt vrijdag voor 6 maanden naar Bosnië. Gelukkig Bosnië en niet afghanistanof andere gevaarlijke oorden. Maar het blijft lang; vooral voor Wilke en de kinders.
    Ben vandaag naar een japanse film geweest over sterven en rituelen in Lumiere.
    Erg mooie en fascinerende film.
    Verder heb ik niet meer zoveel te vertellen. Het gaat goed met Paul en Benoit hier in huis. Paul is weer op zoek naar een juiste studie en voor de korte termijn een baantje.
    Benoit begint zijn draai te vinden bij het APG en heeft het druk met rijlessen, vrienden en klusjes in huis.

Lieve lieverds, voor nu unne dikke poen en tot snel. Amuseer je goed. Ik hoop dat de 'sjieterij' nu voorgoed van de baan zal zijn.