Ayuthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kamiel en Coco - WaarBenJij.nu Ayuthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kamiel en Coco - WaarBenJij.nu

Ayuthaya

Door: kamiel en coco

Blijf op de hoogte en volg Kamiel en Coco

06 April 2011 | Thailand, Bangkok

Sawadi-Kaaaaaah!!!

We zijn uiteindelijk 5 dagen in Bangkok gebleven. Veel gefeest en gerelaxed! Was erg leuk, weer veel mensen leren kennen! Gisteren vanuit Bangkok vertrokken naar Ayuthaya. In de bus hiernaartoe Dionne en Desmond leren kennen. Twee Nederlanders die hier nog niet zo lang zijn in het land. Veel verteld met ze en bij hetzelfde hostel geboekt. Bij aankomst meteen mee gegaan met een bootritje langs drie verschillende tempels. Heel mooi. De laatste tempel was een soort van ruine met allemaal onthoofde budha beelden. Veel mooie foto's gemaakt. Daarna zijn we met zijn allen naar de apotheek gegaan voor de steeds groter wordende insectensteek van Coco. Intussen had een andere Nederlandse, Kathelijn, zich bij ons gezelschap gevoegd. Wat cremepjes, pilletjes en douchezeep gekregen tegen allergische reacties die erg blijken te helpen! Vanmorgen wakker gemaakt of we mee wilden gaan naar Lopburi en een waterval. Lopburi viel Kamiel erg tegen, hij had een hele stad verwacht met een heleboel apen. Het bleek een tempelcomplex te zijn met daar omheen dezelfde apen die we bij andere tempels al hadden gezien. Maar, niettemin, leuk.

Daarna naar de waterval gereden. Dit bleek meer een badplaats voor Thaise mensen. Wel erg mooi! De dames zijn niet gaan zwemmen. Kamiel en Desmond wel. Kamiel kreeg op een gegeven moment contact met wat kinderen daar, en na vijf minuten zat hij ze zwemlessen te geven. Want dat konden ze voor geen meter! Ze zwommen letterlijk als hondjes. Na een vrij korte tijd zag je de mensen gewoon zwemmen, welliswaar als kleine kleutertjes die het net hadden geleerd, maar toch. Het contact me tde Thaise mensen is echt superleuk. Ze zijn heel dankbaar en lijken je helemaal geweldig te vinden. Toen we weggingen werden we uitgezwaaid door een hele groep Thaise mensen, supervet. We weten nog niet waar we nu naartoe gaan, want Lopburi hebben we nu al gezien. Misschien Sukotai? Maar dat gaan we vandaag of morgen maar eens uitzoeken. Groetjes daar! XXX Kamiel en Coco

• 06 April 2011 - 16:41

Luud:

Als jullie naar Sukotai gaan dan waarschuw even. Dat is toch dat Thaais restaurant op de tongerse straat. Kunnen we even wat bij praten of zie ik dat verkeerd. Zoek het maar even uit en dan hoor ik het wel. Verder veel reis plezier

• 07 April 2011 - 07:56

Wilma:

Klinkt geweldig! Zou willen dat we ons bij jullie aan konden sluiten! Ook leuk om te horen dat het contact met de Thaise mensen ook goed gaat, daar kon me er helemaal niets bij voorstellen namelijk. Coco hoop dat het insectenbeet niet ernstig is???? Geniet er lekker van, we wachten al weer op het volgende reisverslag!

• 08 April 2011 - 16:51

Annie Jamin:

hallo coco en kamiel
    Leuk te lezen wat jullie zoal meemaken en dat jullie ook aansluiting krijgen met andere mensen. Kamiel ik geef je nog effe een "stageopdracht" voor als je weer terug bent in nederland. Ik weet dat het nog lang duurt maar dan kun je,je alvast voorbereiden.
    Ons afrikaantje, Wilma dus, zwemt ook als een hondje je begrijpt natuurlijk wel dat jij hier wat aan kunt doen.
    We hebben woensdag nog een gezellige avond gehad bij Luud en nog nagepraat over de vakantie in ZA. Lieve kinders zorg goed voor jezelf en geniet maar van alles wat zo op je pad komt.
    Liefs en een dikke knuffel