Prechuap Khiri Khan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kamiel en Coco - WaarBenJij.nu Prechuap Khiri Khan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kamiel en Coco - WaarBenJij.nu

Prechuap Khiri Khan

Door: kamiel en coco

Blijf op de hoogte en volg Kamiel en Coco

23 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Hey mensen,
Gister vanuit Hua Hin vertrokken met een busje naar Prechuap. In de bus Matt en Craig leren kennen. Craig woont hier en wist ons heel erg veel te vertellen over wat we konden doen en waar we het beste konden slapen etc. Hij heeft mij (Kamiel) bij aankomst even een snelle tour gegeven van het stadje en ik heb met hem een leuke guesthouse gevonden en geboekt. We slapen direct aan zee. De eigenaar verhuurt ons een scooter (wat echt heel erg handig is hier als je wat wil doen, het scheelt nl. erg in geld zodat je niet voor iedere scheet een taxi hoeft te pakken) Gister bij de berg geweest waar de "stoute apen" leven. Toen ik naar boven wilde vroeg ik eerst aan een engelsman of het wel verstandig was. Hij gaf me een stok, zei dat het boven stinkte en dat hij hier al twee jaar woonde en nog nooit naar boven was geweest. Hij zei ook: "Rabies shots are very cheap in this country"... Dat was voor mij genoeg informatie en ik ben niet naar boven gegaan. Het waren immers dezelfde soort aapjes die mijn ijsje hadden gejat! Het weer is hier heel slecht. Ik zit nu met een trui en een vest erover achter de computer! Volgens mij is het weer in Nederland nog beter! Maar goed... Vanmiddag scooter gepakt en naar de luchtmacht basis gegaan, waar we hoorden dat er een berg was met een "leuke klim" en "lieve aapjes" De aapjes waren heel lief! Zie foto's. De "leuke klim" was echt een ervaring, eentje die ik Coco liever wilde besparen. Coco is mee gegaan de trappen op, toen kwam er een touw die een erg stijl en glad "pad" over de rotsen begeleide. Hier is Coco afgehaakt, op mijn advies: "als je twijfelt moet je het niet doen". Ik, dapper als ik was, toch naar boven... Mijn god ik heb doodsangsten uitgestaan op weg naar beneden, maar het was het waard. Half abseilend met een touw dat op knappen stond naar boven, waar een prachtig uitzicht was en waar een tempeltje stond. Hier een kaarsje aangestoken en voor het eerst in mijn leven een gebedje gezegd om levend terug beneden te komen. Oja, halverwegen naar boven ineens een knal, het geluid van een raket en een explosie, net een paar km. van ons vandaan! Oefeningen van het leger, maar dat vond ik echt een beetje link worden. Eenmaal beneden (THANK GOD!) nog even naar de aapjes gekeken en weer lekker terug naar een warm hotel. Vanochtend nog een busticket naar Phuket gekocht. Ging wel grappig, ze kunnen hier nauwelijks Engels verstaan en/of praten. Donderdag vertrekken we hier weer en dan 8uur lang naar het diepe zuiden van het land naar het drukke Phuket. Dan naar Ko Phi Phi (van de film The Beach). Het weer blijft voorlopig slecht hier dus ik ben benieuwd. Zo, dat was het dan weer voor nu, tot de volgende keer! Groetjes, Kamiel en Coco

  • 29 Maart 2011 - 17:16

    Wilke:

    Hey neef en schoon-nicht,
    Hier is het idd prachtig weer; droog/zonnig/15-16 graden. Toch zou ik met je willen ruilen.....Geniet!! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2011

Ko Lanta, ko Ngai, Railay

01 Mei 2011

Ko Pangan, Phuket en ko Phi Phi

20 April 2011

Foto's

11 April 2011

Ko Chang

06 April 2011

Ayuthaya
Kamiel en Coco

Actief sinds 22 Feb. 2011
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 19553

Voorgaande reizen:

04 Januari 2015 - 12 Februari 2015

China

03 Januari 2015 - 12 Februari 2015

China

03 Maart 2011 - 19 Maart 2011

Zuid Afrika

19 Maart 2011 - 30 November -0001

Thailand

16 Mei 2011 - 30 November -0001

Cambodja

01 Juni 2011 - 30 November -0001

Vietnam

Landen bezocht: