Cha'am - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kamiel en Coco - WaarBenJij.nu Cha'am - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kamiel en Coco - WaarBenJij.nu

Cha'am

Door: kamiel en coco

Blijf op de hoogte en volg Kamiel en Coco

24 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Hey mensen,
Allereerst heel erg bedankt voor jullie reacties! Het is erg fijn om af en toe iets van jullie te horen. We vinden het super dat we hier zijn, we hebben het erg naar onze zin maar het thuisfront gaat natuurlijk nog dagelijks door ons hoofd. Met al die reacties hoeven we daar wat minder over te speculeren :D

Maar goed, to the point: De reis van Bangkok naar Cha'am was best spannend. We hebben twee nachten doorgebracht op de beroemde Khao San road. Verschrikkelijk druk, veel lawaai 's nachts, en je bent voortdurend het doelwit van verkopers, taxi's, tuctuc's etc. Mooie dingen gezien, maar niet te veel want we komen er nog terug. We hebben het rustig aan proberen te doen, qua geld en activiteiten. Deze eerste week staat toch wel in het teken van 'eerst het land leren kennen', de prijzen van vervoer, eten en activiteiten etc. We zijn de eerste dag naar het Grand Palace gegaan. Heet was dat, niet normaal meer... erger dan zuid afrika. Daarna naar de golden mount gegaan, een berg met veel trappen naar boven en een enorme verzameling aan bladgouden budha's, bellen en gongen (gongs?). Veel begrepen we er niet van, maar wel genoten van wat we allemaal hebben gezien.

Kamiel doet al het onderhandelen met de taxi's. We hebben gehoord dat korte afstanden (bijv. van Khao San naar Grand Palace) Het beste met de tuctuc gedaan kan worden. TOCH gaan lopen... geen goed idee. Je loopt vaak verkeerd en het is heel erg warm. Toch maar een tuctuc gepakt. Kamiel begon bij 5 baht (tuctuc vroeg 80) na drie keer uitgelachen te zijn en langs de weg achter gelaten te worden, toch maar wat hoger gaan bieden. Ongeveer 50 baht betaald per ritje. De tweede dag vooral uitgerust en tegen de avond naar een SUPERDELUXE hotel gegaan waar je volgens het ANWB boekje heerlijk kon zitten en uitzicht had op de rivier. Avontuur was dat! Taxi's wilden ons niet brengen. Op een gegeven moment een chauffeur gevonden die engels sprak, die ons vertelde dat die rit heel erg lang ging duren ivm. spitsuur en dat we beter een boot konden pakken. Hij bracht ons naar de ferry en daar pakten we een boot voor 28 Baht! (+- 50 cent) Helemaal door Bangkok heen. Het hotel was echt adembenemend luxe.Heerlijke Cosmopolitan gehad. Daarna weer terug met de boot.

Oja en 's avonds veranderden alle winkeltjes in Khao San in cocktailbarretjes, waar we leuke mensen leerden kennen en goede tips hebben gekregen van hoe, wat, waar etc.

De dag erna vertrokken met een shuttlebusje naar Cha'am. Leuk hotel aan de zee, lekker eten en goedkoper dan Bangkok, maar nog steeds niet echt goedkoop. Gister schrokken we tegelijk wakker. Onweer. Stel je voor, tsunami's in je achterhoofd, aan de zee wordt je wakker met het gevoel dat je in een orkaan bent beland. Het stormde echt heel hard, Kamiel is even naar beneden gegaan om te vragen hoe het zat. De mensen van het hotel lachten nog en we kregen een ontbijt, dus zal wel allemaal normaal zijn hier. Gister heeft het de hele dag geregend dus niet echt veel gedaan, buiten lekker eten en chillen. 's avonds in een restaurant gaan zitten met een liveband... Ze zongen een reeks engelstalige liedjes achter elkaar wat erg amusant was! Vooral omdat die Thaise mensen hier geen R kunnen uitspreken. Kun je nagaan.

Vandaag een brommer gehuurd! (Na ons natuurlijk goed te laten informeren door de vele Nederlandse 50+'ers die hier zijn). 200 Baht voor de hele dag. Vanmiddag lekker rondgetourd en het stadje eens goed kunnen verkennen. Fruit gekocht op een marktje, vertrektijden naar Hua Hin voor morgen bekeken en dalijk nog wat meer rondtouren. Heerlijke dag vandaag! Hoewel het vanochtend weer regende, is het weer nu weer erg fijn en hebben we echt een top vakantie!

Hier kunnen we ook geen foto's uploaden... maar dat zal op de meer touristische plekken vast wel volgen. Na Hua Hin (geen idee hoe lang of hoe kort we daar blijven) volgd meer!

Veel liefs, groetjes en laat die reacties maar komen:P!!!

Kamiel en Coco

• 25 Maart 2011 - 10:04

Dr Lösch:

Klinkt allemaal relax, Ben benieuwd naar de foto's! Nog een kleine reistip: ik hoor dat de Plata del Mar erg mooi is in deze tijd van het jaar (da ies bij de Congo gedaan).

• 25 Maart 2011 - 11:00

Annie En Geert:

Hallo Coco en Kamiel,
    Leuk om te lezen wat jullie zoal meemaken en zien onderweg.

we blijven het volgen en beleven via jullie verslagen de reis op afstand mee.
    Geniet ervan Liefs Annie en Geert

• 25 Maart 2011 - 15:41

Judith:

Schatjesss!!
    Wat leuk om allemaal te horen. Klinkt echt superleuk allemaal. En wij maar zwoegen hier! Haha. Jullie hebben het verdiend :)

Hoop op snel weer een berichtje!
    Dikke kussss

p.s. Jullie mogen ons dan niet missen, maar ík mis jullie wél!!!

• 25 Maart 2011 - 17:20

Suzanne:

Heej lieve mensen!
    Dit zijn echt verhalen om jaloers van te worden!!
    Heerlijk lijkt het me daar
    mn zus is er 2 jaar geleden geweest, die foto`s zijn echt heel mooi.
    Geniet ervan, ik volg jullie!
    Kus suus van wouter

• 25 Maart 2011 - 20:06

Patricia:

Hallo apenkopppen.

Wat heerlijk als ik lees wat jullie allemaal doen als ik kon kwam ik ook . Ge niet er maar van liefs voor jullie allebei Pat.

• 28 Maart 2011 - 06:44

Paul Senior:

Hoi Kamiel en Coco.
    erg leuk jullie verslag. ik ga nu de bankzaken voor kamiel regelen.